annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Beautiful Beida166,189

Kategori: Allmänt

Idag har vi värme i Beijing, känns väldigt härligt efter några småkyliga, regniga, ohärliga smogdagar. Jag kan dock inte njuta så mycket av vädret eftersom jag har en hel del plugg att göra. Håller just nu på med ett final paper som avverkar China och de stora miljöproblemen som kommer av landets snabba tillväxt. Jag tycker att detta är ett väldigt intressant ämne och har många synpunkter att dela med mig av. Blir säkert bra i sista änden men just nu vill jag bara bli klar med skiten. Måste bli klar idag så att jag kan börja plugga kinesiska imorgon. Har ju sista provet på torsdag som sagt, shit vad läskigt. Om jag sköter mina kort och studier rätt sista veckan nu innebär det att jag kan skriva och känna igen ca 250 kinesiska tecken, wow. Har alltså bara 1750 kvar att lära mig sen...

Nu har jag precis pratat med min mamma och min pappa, råkade visst bli en hel timma. Det verkar som att allt är himla bra därhemma och jag fick reda på att jag har fått ett till kusinbarn i släkten. Grattis och kramar till storkusin Conny på Torsö! Vi har även fått en liten bensinstation i Sjötorp + en grill och en affär, det börjar arta sig igen.

Ikväll är det möjligt att det blir en utgång för jag har nämligen fått nys om att Lil Jon spelar på Spark ikväll. Vore ju faktiskt ganska nice att gå på en liten konsert såhär på söndagskvällen. Varför inte?!

Jag och mina små rummisar tog en promenix förut i det fina vädret. Jag lägger upp lite bilder från mitt fantastiskt vackra campus på Beida (kinesiska smeknamnet på Pekin University).

-An Xin

Kommentarer

  • Conny säger:

    Snygga kort.. blir lite avis på dig :-) .. sköt om dig o ha det bra .. //CB

    2012-04-25 | 09:43:47

Kommentera inlägget här: