annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Chinese- check!

Kategori: Allmänt

Jaha, då var jag klar med kinesiskan då. Har precis käkat en faktiskt ganska god lunch i solen och innan det skrev jag mitt sista kinesiskaprov. 12 kapitel! Det gick nog hyfsat bra också tror jag, skönt. Jag kommer sakna min fantastiska klass på 7 pers inkl mig, 3 timmar varje tisdag, torsdag och fredag. Vi har haft sjukt mycket skoj ihop och det kommer att bli tomt utan dessa härliga människor. Och Li laoshi, vilken kvinna:)

Ikväll blir det utgång i Sanlitun (som med Beijing accent uttalas Sanlitwaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr), förmodligen intas Mix, en känd Beijingklubb. Det kommer nog bli skoj och livat, som vanligt. Vi åker ju inte förrän vid 18-tiden imorgon så jag kan ta en sleep in om det behövs.

Nu behöver jag egentligen packa men idag har jag ingen lust med det. Känner jag mig mest sorgsen och vemodig för att vi faktiskt åker imorgon och att min, Kruti och Rachaels rummistid är slut. Jag och Rachael ska vara rummisar på resan också men då blir det med fler personer inblandade och det är inte alls samma sak som vårt fina (hrrm) dorm. Kruti ska dessutom på en annan studytrip, neeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Har ju i princip bott med Henrik sen jag var 19, vilket är superbra, det har dock varit väldigt kul att testa på att ha tjejrummisar. Jag antar att jag var väldigt lyckligt lottad i indelningen för vi kompletterar varandra perfekt. Eller ja, alla är stökiga så ingen stör sig på att nån annan är det. Jag vet inte om man kan benämna det som att komplettera varandra men ja, ni fattar...

Idag är även sista dagen som jag ska prata med Henrik innan jag kommer hem. 16 dagar utan att höras av blir det, för att göra hemkomsten den 13 maj ännu härligare!

-An Xin


                              Mitt fina Beida-gäng


Kommentarer

  • Carina Johansson säger:

    Vi är såå stolta över dej Anna!!!!!! Är helt övertygad om att du har bästa betyg på sista provet. Skynda dej att uppleva färdigt nu och KOM HEM SÅ VI FÅR KRAMAS. Du lilla Ân Xîn

    2012-04-27 | 18:14:12
  • Sofia säger:

    Hoppas kinesiskaprovet gick bra vilket jag tror att det gjorde! :). Du e grym! Jag saknar dig Annnnnaaaa!!! Kom hem snart!!! Massa kramar! :)

    2012-04-30 | 19:42:54

Kommentera inlägget här: