annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Dagens fråga

Kategori: Allmänt

- Varför flyger inte flygplanen över Stilla havet istället för hela vägen runt när de ska till Kalifornien?

Studenterna i dormet som kommer från California har en 18 timmars flygresa att avverka. Det måste väl vara betydligt kortare att bara åka åt andra hållet?! Jag funderade på om det kanske var för att flygbolagen inte har förstått att jorden är rund och att de går efter den platta världskartan..

Jag vet inte, kanske någon klok själ kan förklara detta för mig. Jag hade iaf varit sjukt irriterad om jag fick sitta på ett flygplan massa timmar i onödan, ja jag är faktiskt lite irriterad redan nu, trots att jag inte ens behöver åka den vändan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: