annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Mer tid

Kategori: Allmänt

Mähähähä, idag har båda mina lärare pratat om att det börjar dra ihop sig emot finals. Jag har bara 4 kinesiska-lektioner kvar på min termin här och jag är inte redo att åka hem än. I'm sorry Sweden men jag älskar China och jag älskar Beijing (som de flesta nog har fattat vid det här laget..). Om mindre än tre veckor åker vi iväg på vår 2-veckors study trip. Då blir det Xian (med terrakottasoldaterna) och Chengdu (med jättepandor) och mycket mycket annat. Tydligen ska vi bo på hotell hela tiden, vilket är sjukt nice! Har ju ifs haft städerska i 2 månader och inte slängt en soppåse, tvättat handdukar eller bytt lakan på 10 veckor men ändå... 

Under studytripen ska man skriva ett individuellt arbete om något som man finner intressant med China. Jag har precis fått min idé godkänd av Professor Sun och jag ska skriva om hur man behandlar djur här. Djur ligger ju mig, som bekant, varmt om hjärtat och jag får ont i magen var och varannan dag här när jag ser små och stora djur som inte behandlas, enligt mig, okej.

Idag har jag haft kinesiska och besökt gymmet för första gången på flera veckor, fiiii fan vad tung jag kände mig på löpbandet. Nu har jag Doing business in China med Mr Ma Hua!

-An Xin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: