annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Nattplugg

Kategori: Allmänt

Imorgon har jag mitt sista lillprov i kinesiska och för att få bra poäng behöver jag plugga halva natten. Sov ca 4 timmar inatt och skulle nog behöva sova länge men det är inte alltid man har tid för det. Jag har ju en 5 timmars resa framför mig imorgon så jag kanske kan ta igen lite sömn då.

Vi är inne på sista kapitlet i kinesiskaboken och det känns att det börjar dra ihop sig mot studytrip. Idag har jag faktiskt haft en liten smula hemlängtan, det kändes ganska bra. Jag har även bestämt mig för att köpa New practical Chinese reader Volume 2 innan jag åker hem så att jag kan fortsätta mitt kinesiskaplugg i sommar. Henrik kommer att bli galen när jag övar uttal! Det blir dock perfekt att syssla med när jag ligger på playan och pressar, ja för en bra sommar i Sverige kommer det att bli, det är jag säker på. Apropå sommar har jag gått runt i linne idag, vi har verkligen sommar här. Och Shanghai som ligger 5h med snabbtåg söderut kommer vara ännu goare, nice för mig. Kanske kan jobba upp en liten bränna, vem vet?! Iaf på armar och ben, tänker ju inte direkt slösa tid på att ligga och sola när jag är i Shangan (japp, jag tänker vara Shangan med Shanghai nu).

Nepp, nu måste jag sluta sitta framför datorn och dra igång monsterplugg a la Anna. Jag har hittat en ny tvserie att titta på också så jag får verkligen slita mig härifrån. American Horror Story, perfekt asläskig och creepy. Dessutom är det två skådespelare med från Desperate housewives (ingen av housewivesen dock) och det gör ju serien bara ännu bättre. Kolla in den!

-An Xin

Kommentarer

  • Kerstin o Kjell Bengtsson säger:

    hej Anna, en hälsning från oss igen, jättekul att följa Dig o dina dagar.

    Kram Kerstin

    2012-04-12 | 20:26:21
  • Matilda säger:

    Du får komma ut hit om han tycker du är jobbig - du kan prata med korna! Dom kanske är kineser i grunden, who knows!

    2012-04-16 | 14:47:15

Kommentera inlägget här: