annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Plugg

Kategori: Allmänt

Idag är det studier för hela slanten. Har final test i kinesiska imorgon. Shit, 12 kapitel, över 200 characters och massor av grammatik. Sitter på The bridge och pluggar just nu med en mochalatte på bordet. Kommer förmodligen fylla dagen med socker för att palla med att plugga alla timmar. Ikväll har jag sista China in the global economy-klassen och igår gjorde jag min sista Doing business in China. Jag och Johanna presenterade en affärside att implementera här och det verkade uppskattat. Mr Ma Hua var nöjd och han bjöd alla på pizza under lektionen. Kanske något att börja göra för dina elever Henrik..?! Mkt uppskattat kan jag lova!

Igår började jag packa lite smått inför study trip. Vi lämnar ju dormet på fredag så allt måste ut. Man samlar tydligen på sig ganska mkt grejer under tre månader... Kommer ta evigheter att tömma.. Skönt att vi inte behöver städa efter oss. Även 3 brudar kan vara grisiga. Väldigt grisiga!
På fredag tar vi ett nattåg till Xian, riktigt gött att åka över natten med sängkupé så slipper man sitta och glo i typ 12 timmar eller vad det tar Beijing-Xian.

Kollade min flight hem den 13 maj och tydligen intar vi inte Landvetter förrän 21.45. Förlåt mamma och pappa, jag sa ju att det skulle vara en bekväm tid mitt på dagen. Hoppas att ni orkar hämta mig ändå, skulle vara mycket uppskattat från er enda dotters sida!

Tänk att jag börjar prata hemresa nu! Å ena sidan känns det som att tiden har gått jättefort, å andra sidan känns det som att jag har varit här i minst 1 år. Ett fruktansvärt asbra år!!!
Nej, nu måste jag faktiskt plugga. Det var ju därför jag åkte hit....

-An Xin

Mitt och Rachaels rum. Ja, det är till och med värre än vad bilden visar..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: