annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Starbucks

Kategori: Allmänt

En lite trött An Xin sitter på Starbucks och försöker plugga. Var ute igår och kom hem sent (passar bättre att säga tidigt...). En helg kvar i Beijing innan min studytrip som drar igång på fredag. Kommer förmodligen att bli fruktansvärt trevligt. Har fått schemat för resan nu och vi bor på 4stjärnigt största delen av resan, har mao en hel del goa frukostar och en hel del goa duschar att se fram emot. Vilket jag till allra högsta grad är värd!

Jag har hemlängtan och försöker att inte tänka för mycket framåt utan istället fokusera på pluggandet och Beijing. Dock kan jag inte sluta tänka på att det kommer bli så fruktansvärt gött att laga min egen mat när jag kommer hem. Är sjukt tröttsamt att alltid köpa mat och inte kunna tillaga det själv. Speciellt inte när allt som finns här antingen är kinesiskt eller amerikansk skräpmat. Gillar amerikansk skräpmat i måttliga mängder, en gång/ månad är mer än tillräckligt och kinesiskt vet vi ju alla vid det här laget hur jag känner inför det. Finns en rätt som är ok, faktiskt ganska god. Men jag kan ju inte äta  det varje dag. I Sverige ska jag bara äta lax och broccoli. Jag vill inte se ett riskorn på hundra år, bespara mig det (jävla) eländet. Kyckling kommer också att vara bannlyst det närmsta halvåret.

Hörde förresten av min fina sambo att det vankas söndagsmiddag på Sjötorps gård imorgon. Utan mig. Och att han ska spela badminton med min fina storebror idag. Utan mig. Jag är avundsjuk och förväntar mig söndagsmiddagar varje söndag hela sommaren. Helst på verandan, i fint väder, kanske grillat ibland, gärna en katt på trappan (kanske Måns), hästar i hagen nedanför, mängder med Ramlösa och en sanslöst saknad familj runt bordet. Ja, jag har hemlängtan<3

-An Xin

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Grillad lax & ett glas rosé väntar på dig när du kommer hem!

    2012-04-23 | 09:26:11

Kommentera inlägget här: