annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Tisdag in Beijing

Kategori: Allmänt

Idag har det varit tvättdag för mig. Har äntligen lyckats få ordning på tvättmaskinen (kallvatten i en bunke som snurrar runt) och den här gången missfärgade jag inte ett enda plagg. Jag berättade väl att alla mina vita plagg numera är gula efter en liten incidens härommånaden...

Fick tillbaka kinesiskaprovet idag och det visade sig vara ett lyckat test som jag skrev i fredags före Shanghai, nice nice. Jag är nöjd och Li laoshi är nöjd, yes. Nu är det bara ett prov kvar i kinesiska och det råkar vara the final så jag behöver plugga stenhårt, vill ju åka hem med flaggan i topp! Det betyder att nästa vecka kommer dedikeras åt enbart kinesplugg på The bridge. Planen är att göra klart alla andra papers denna vecka, har tre stycken att skriva inklusive en presentation. Förmodligen blir det inte jättemånga stanna-ute-till-06.00-nätter den här veckan så jag kommer m.a.o inte att riskera att tappa bort mig eller ngt annat anna-aktigt. Detta innebär att jag förhoppningsvis intar Landvetter hel och ren om 3,5 vecka. Gud, vart tog den här terminen vägen?!

På fredag har vi world-around i dormet. Alla rum har varsin dryck att bjuda på (förslagsvis alkoholiserad) och sen går man runt och hälsar på varandra. Jag, Rachael och Kruti ska ha rum & coke, undrar vilket land det representerar...

-An Xin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: