annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Forbidden city

Kategori: Allmänt

Idag har jag avverkat en stor turistattraktion i Peking, Den förbjudna staden. Detta innebär att jag numera har satt mina fötter på Himmelska fridens torg och klivit runt på samma stenar som kejsarna från Mingdynastin  och alla andra dynastier gjorde.. Känns riktigt häftigt att ha sett den här fullkomligt gigantiska platsen men jag måste säga att jag hade förväntat mig något mer. Jag vet inte riktigt vad men man när man hade klivit in genom Himmelska fridens port och äntrade den förbjudna staden gick man liksom igenom massor av portar och kom till "nya" torg hela tiden. Varenda torg och portar och hus såg i princip likadana ut. Men stort var det och väldigt fint utsmyckat, typiskt Kinaaktigt med drakar, "fodogs", guld, rött och stora trappor. Utanför var det en gigantisk bild på Mao också och det stod hundratals (ingen överdrift, kanske tom tusen) människor i kö för att gå in och titta på mr Zedongs kropp.

Efter forbidden city var jag en vända på gymmet igen och nu har jag, Rachael och Kruti precis suttit på golvet i vårt dorm och käkat en stor delivery pizza a la americano, göööööööööööött! Just nu hoppas jag på att internet ska sluta spåra ur så jag kan streama Never been kissed. Med den här internetanslutningen hinner du, Matilda, komma och joina mig så att vi kan se när Mr teacher springer nerför trappan i slutet:)
 
Saknar alla!

Puss och kram

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hej!

    Härligt att höra att du har det bra, roligt att du uppdaterar så ofta så att vi här hemma kan följa din resa!

    Ha det toppen!

    Kram Emma och Ella

    2012-02-12 | 09:08:48
  • Emil säger:

    Vad är dynastin?? hoppas du har bra där borta i sneöge-land!

    bara så du vet så kryper agnes nu!!

    Hare

    2012-02-12 | 19:29:21

Kommentera inlägget här: