annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Fredag kväll

Kategori: Allmänt

Okej, jag har redan, efter ca 2 veckor med 60 amerikaner, konverterat till deras religion. Kom på mig själv med att sitta och äta en macka med jordnötssmör och jordgubbssylt på. Vad fan?! Inte ens speciellt gott men godare än all annan skitmat som de erbjuder här (Känner igen mitt gamla Ghanasyndrom och får nog helt enkelt komma till insikt med att jag inte gillar foreign food speciellt mkt, oftast inte alls).

Idag har jag haft mitt första prov in chinese och det gick faktiskt över förväntan. Jag kan nog mer än jag tror! Dessutom sa läraren, Li laoshi (Li läraren) att mitt uttal hade improved under det muntliga testet, wiiiiiiie. Jag har fått en ljudfil där de säger allt som står i boken och så får man härma. Typ som på filmer:) Jag gillar sånt!

Jag, Johanna och Nelson har besökt gymmet idag och köpt 3 månaders gymkort. Har sprungit på löpband (med stor tvskärm framför och massa kanaler att välja på) och styrketränat lite. Förmodligen kommer jag att krossa henrik i bänkpress när jag kommer hem! Har även sett en kinestjej i omklädningsrummet med de konstigaste trosor som jag någonsin skådatt, jag häpnar!

Ikväll ska de flesta dra ut och ta en drink men jag väljer att stanna hemma. Candace stannar också så vi kanske ska kika på en film sen, gött! Får se om jag kanske roar mig med lite kinesiska också för vi ska besöka den förbjudna staden imorgon och jag kanske stöter på nån viktig gammel kejsare att snacka med.
´
Kram An Xin

Kommentarer

  • Kusin Emma säger:

    va häftigt med kinesiska! har du ätit någon hund än? ;) kram

    2012-02-10 | 23:06:30
    Bloggadress: http://www.emcast.devote.se

Kommentera inlägget här: