annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Kinesiska imorgon

Kategori: Allmänt

Imorgon börjar min kinesiskaklass och jag är JÄTTETAGGAD! Ska bli sjukt skoj! Jag har hamnat i samma klass som riktigt roliga människor  också så vi kommer förmodligen att ha roliga timmar ihop.

Idag har vi varit runt på massa ställen i stan och shoppat och kikat lite. Kruti försökte sig på att pruta lite på en marknad och försäljaren blev svinsur, när vi skulle käka lunch fuckade vi upp beställningen så min mat kom aldrig och det som de andra beställde visade sig bli ngt helt annat, haha. Annars klarar vi oss ganska bra i Peking trots att ingen snackar engelska och vi endast kan säga "hej" och "tack" på kinesspråk.

Jag ska ladda upp bilder men internet är som sagt inte jättespeedat så jag måste sätta mig ner ngn dag fylld av mkt tålamod om jag ska orka med det.

Klockan är snart 23 och jag har precis pratat med Henrik för första gången sen jag åkte. Då slog hemlängtan till lite faktiskt..

- Anna

(Mangan: Klart jag vet vad en VPN är, jag befinner mig i censurens mecka)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: