annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Prov

Kategori: Allmänt

Jaha, imorgon vankas det prov i kinesiska. Vi har haft 5 lektioner hittills. Jag får panik! Idag har jag haft en liten privatlektion med läraren för att sätta alla 5 sound ordentligt. Har sjuka problem med sound 2, man ska typ gå uppåt med rösten när man säger det och det är assvårt! Att skriva ska jag väl klara av (eftersom det här är första provet får vi använda vanliga bokstäver och slipper tecken), det är det muntliga testet som oroar mig! Skitsvårt att veta hur man ska uttala vissa ord och det är uttalet som är det viktiga. Använder man fel ton blir det plötsligt ett helt annat ord och folk fattar inte vad man säger. Jag ska öva hela natten!

Igår när jag satt på tunnelbanan satt det två småkillar mittemot mig som stirrade på mig och filmade mig med sina mobiler nonstop i ca 30 min. Småsvårt att veta åt vilket håll man ska fästa blicken tillslut. Jag tror dock att de kissade på sig lite när jag fyrade av mitt största leende mot dem innan jag klev av, hahaha!

Jag antar att jag får börja plugga inför provet!
- Anna

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Haha. Små riskokare som tyckte du var snygg!

    2012-02-10 | 09:07:44

Kommentera inlägget här: