annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Utkast: Feb. 29, 2012

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag på internshipet igen. Börjar bli lite segt... Nu har jag iförsig fått lite fler uppgifter att göra men jag känner inte att jag får någon direkt feedback på det jag gör. Men men, sjukt bra att ha på CV så jag står ut av den anledningen även om jag hellre hade legat hemma och pluggat kinesiska (eller käkat praliner). Idag ska jag ta reda på information om B&Qs etablering i Kina och hur deras distribution och transport från A till B ser ut. B&Q ska eventuellt bli Caacpls nya kund om allt går som det ska. En gigant från UK som säljer Do It Yourself grejer.

I helgen var jag och några andra brudar hembjudna till en av mina internshipsworkmates på lunch. Det var sjukt gott och hon, hennes sambo, hans syrra och en till co-worker hade lagat så sjukt mycket mat. Gott var det också, hör och häpna! Bästa måltiden i Kina so far och vi hade skittrevligt!

Jag pratade med Henrik på skype igår och det verkar som att jag kommer att få besök i början på aprilm wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie!!! Han måste bara boka flygbiljett och skaffa visum och greja lite så kommer han nog några dagar, det blir mysigt! Vi ska besöka muren och förbjudna staden och lite andra trevliga platser som Beijing med surroundings har att bjuda på. Sen vill han tydligen shoppa också, jag fattar inget?! :)

Idag ska jag på afterwork med mina uni-vänner så jag har något trevligt att se fram emot ikväll. Vi ska käka hamburgare på ett ställe som heter Lush där det är mycket västerlänningar, god mat och billiga drinkar, gött för oss!

Förresten fick jag en liten muntration av Li laoshi igår på kinesklassen för jag fick så bra poäng, tydligen sjukt grym på kinesiska... :)


Saknar många!

-An Xin




Kommentarer


Kommentera inlägget här: