annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Långtrånggång

Kategori: Allmänt

Igår var jag och ett gäng ute på en bar som heter Lush, skönt ställe. Dock trodde jag att jag skulle dö när jag gick in där för det luktade så mkt rök att ögonen tårades. De har ju inte direkt ngt rökförbud här! I våra rum finns en skylt: No smoking in bed, ehhh borde kanske vara No smoking överhuvudtaget?!

När jag vaknade vid halv 10 tiden tog jag en springtur på campus, solen sken så det var riktigt gött Finns en sjö som man kan springa runt och det var superfint!! Dock kände jag att min kondition inte är den bästa.. Eftersom det är lördag idag var det väldigt mkt kinesiska turister på campus som jag sprang förbi, jättekul att bli fotad och utstirrad när man är svettig, röd och småbakis.

Svar till Erik och Johanna:
1. Hur är dina rumskompisar?
 Det är två söta brudar, riktigt amerikanska:) Jag gillar dem!!!
2. Var är dom från?
De är från USA, båda går på American university i Washington D.C.
3. Är ert rum stort?
Jag och Rachel bor i ett stort rum och Kruti bor i ett lite mindre rum, vi har kylskåp, toa och badkar.
4. Hur långt är det till skolan?
Jag bor ju på campus så jag bor ju i princip på skolan. Tar ca 2 minuter att komma till vår department.
5. Hur kommer du till skolan?
Jag går, springer eller kryper mestadels.
6. Hur många kackerlackor har du sett totalt?
Två, men jag tror att det var samma som uppenbarade sig 2 ggr, nu är den i himlen.
7. Ungefär fem?
Nej, två.
8. Finns det några svenskar som du träffat?
En tjej som heter Johanna och en kille som heter Nelson.
9. Isf, vart är dom från och hur länge ska dom vara där`?
De är båda från Göteborg och åker hem samtidigt som mig. Nelson och jag flyger med samma plan ända till Gbg.
10. Kan du säga meningen "Vilken är din favoritfärg?" på kinesiska än?
Shénme shì nǐ zuì xǐhuan de yánsè?
11. Vilken är din favoritfärg egentligen?
Rosa
12. Har du sett några katter än?
Jaaaaaaaaaa, campus är fullt av kissemissar faktiskt. Många långhåriga burrissar, gulliga som fan! De har många av en sort där alla har ett blått och ett gult öga, fränt!
13. Vem saknar du mest här hemma, Erik lr Johanna?
Jag saknar Paj mest!
14. Ska ni på några utflykter snart?
Vi har tagit oss runt på några "småutflykter" redan, igår var vi i ett helt nytt område där det inte är så många turister, det var skoj! Med skolan kommer vi att göra utflykter varannan helg, bla till muren och den förbjudna staden.
15. Hur luktar kineserna?
Spicy
16. Har ni sett några kändisar?
Inte vad jag vet. Kanske en kineskändis som inte är en svenskkändis.
17. Vad är värst med Peking?
Vet inte riktigt än, allt är ganska bra. Kanske att det finns 100 miljoner olika vidriga lukter som uppenbaras då och då.
18. Vad är bäst med Peking?
Storstadspuls och billiga priser.
19. Hur är vädret?
Veckan har varit snorkall, riktigt rått ute men de senaste två dagarna har förmiddagarna varit soliga och i-slutet-på-mars-våriga.
20. Är det verkligen sant att korridor heter långtrånggång på kinesiska?
Korridor heter Zǒuláng men kan även kallas långtrånggång.

I eftermiddag ska vi på en timmas massage för mindre än 100 kr, inte dumt alls!
<3

Kommentarer

  • Carina Johansson säger:

    DU SKA INTE KOMMA OCH SNACKA OM SNORKALL!!!! JUST NU HAR VI MINUS 20. (-20!!). JAG HAR TITTAT PÅ DIN BROR NÄR HAN SPELADE BANDY IDAG. SNACKA OM VILJA!!!! SAKNADE DEJ PÅ LÄKTAREN,DET KÄNNS VARMARE NÄR DU ÄR MED. PUSS O KRAM,VI ÄLSKAR DEJ,MAMMA O PAPPA

    2012-02-04 | 22:08:05
  • Carina Johansson säger:

    DU SKA INTE SNACKA OM SNORKALLT!!!! JUST NU HAR VI MINUS 20 GRADER!!!! (-20!!!!). JAG HAR TITTAT PÅ DIN BROR NÄR HAN SPELADE BANDY. SNACKA OM VILJA. SAKNADE DEJ PÅ LÄKTARN. DET ÄR MYCKET VARMARE NÄR DU ÄR MED. OCH ROLIGARE. PUSS O KRAM,VI ÄLSKAR DEJ,MAMMA O PAPPA

    2012-02-04 | 22:19:00
  • Maria säger:

    Ja där fick jag en ganska bra koll på hur du har det :) Lät jobbigt det där att du mest kryper ;) Ha det fortsatt bra!

    2012-02-04 | 23:30:44

Kommentera inlägget här: