annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Ni hao!

Kategori: Allmänt

Idag har jag lärt mig att räkna till 5 in chinease och jag kan även säga Tack, Hej och Notan tack fast att språkkursen inte ens har börjat än, I'm in the flow!

Vi har varit på rundtur i de kvarter runtom det fullkomligt gigantiska universitetsområdet och jag har lärt mig Pekings metro och busstrafik. Håll i hatten nu, att åka tunnelbana kostar 2 kr vart du än åker och att åka buss kostar 50 öre(!), vad händer?! Kommer att vara sjukt snål när jag kommer hem.

Vi käkade lunch på en restaurang där det är ett gigantiskt runt bord som alla sitter runt, vi var 11 pers och så beställde vår "guide" Linda som även ska vara min kinesiskalärare, in säkert 12 olika maträtter som vi fick plocka från men våra kinapinnar (börjar bli ganska grym på att käka med pinnar). Vi åt bla "Peking-anka", man rullar in anka i typ pannkaksliknande bröd och har en sås, gurka, lök och salt i. Nja, not my cup of tea! En fat kom in med endast ankskinn på, uuuuhh! Jag kan inte låta bli att bli lite äcklad av allt hela tiden, tror inte riktigt att kinamat i Kina är min grej men jag försöker. Har lovat Nelson att äta hund innan vi åker hem så jag antar att jag får stå mitt kast någon dag.

På kvällen gick vi till ett ställe och åt hot pot. Det är typ som fondue, man fick in massa kött och grönsaker och sen kokade man vad man ville i det. Starkt som FAN, mina läppar brann så nu behöver jag ingen botox på ett tag!

Saknar Henrik<3

(försökte ladda upp lite bilder men det var så sjukt segt)

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Saknar dig!

    2012-01-31 | 19:17:24
  • Pelle säger:

    Inte hund ska ätas!

    2012-02-03 | 07:53:27
  • Anna säger:

    Haha Per, är du rädd för att jag ska äta upp Domarn när jag kommer hem:)

    2012-02-03 | 10:11:44
  • pelle säger:

    Nej, men domarna kanske äter upp dig!

    2012-02-08 | 18:35:53

Kommentera inlägget här: