annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

2 dagar kvar

Kategori: Allmänt

Ni hao!

Idag är det en trött An Xin som sitter på internshipet. Jag och Johanna var ute och dansade lite (läs mycket) igår så min sömn ligger låååååååångt under minusstrecket. Men det var det värt, vi känner att vi måste utnyttja tiden ordentligt. Shit, över hälften har gått och det är inte många veckor kvar i Beijing, vi åker ju iväg på resan sista 2 veckorna. Jag börjar tro att jag är schizo för jag har så många blandade känslor. Jag saknar INTE Mariestad, saknar inte Sverige men jag saknar alla människor (och djur) därhemma. Kan inte ni alla komma hit istället?

Igår var det 24 grader i Beijing och jag låg och solade hela dagen. Eller ja, jag låg i en park på campus och drog upp tröjan och kavlade upp byxorna., kineser verkar tycka att det är väldigt fascinerande och konstigt att sola. Även fast det är sjukt varmt här springer de runt i sina vinterjackor (ja, alltså vadderade, tjocka vinterjackor med pälskrage), ,skulle dö! Istället för att sälja BUS här säljer de en creme som bleker huden, jävlar vad obra det måste vara. Här är det vackert och classy att vara kritvit och blek. Är det inte bättre att kladda på lite brun utan sol once in a while istället för att använda blekmedel i ansiktet!? Jo det måste det vara!
Fick iallafall lite färg och kommer nu att känna mig fin när Mr H anländer.

Idag är det internship för hela slanten och efteråt blir det min, Johanna och Harries onsdagsliga sushiätning. Sjukt gött och jag längtar redan!

Zaijian
- An Xin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: