annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Hes

Kategori: Allmänt

Ytterligare en dag till ända på PKU, usch vad fort tiden går!

Sitter i sängen, som vanligt (finns inte så många andra goa platser att sitta på i dormet) och funderar på om jag ska ge upp ett helt värdelöst internet för kvällen och lägga mig. Kom hem 04.30 inatt efter många schysta dancemoves och klockan stod som sagt på 07.00. Jag har m.a.o en del sömntimmar att ta igen. Tur för mig att vi börjar halv 11 imorgon så jag får sovmorgon. Dock ska det upp i hyfsad tid för kinesiskaplugg, livet är hårt..

Gårdagens utgång var riktigt tuff och vi hamnade i ett VIPrum i en svinsstor, svincool bar runt ett stort jävla bord tillsammans med ett företag från Shanghai. Det bjöds på drinkar och dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyra viner.
Allt var utsmyckat som någon form av slott med stora tavlor, tunga draperier, kungastolar osv. Kranen på toaletten var formad som en silvrig svan där det kom ut vatten ur munnen, nice.
De visste i alla fall hur man har skoj och en kineskille, 56 bast, satt i en schyst soffa vid sidan av och spydde i en champagnehink, nivå:)
Han som äger företaget är en kines som har ensam överlevde en flygplanskrasch 1993, skrivit bestsellers om detta och dragit in sjuka pengar på sina storys + det här företaget som säljer alkohol. Tydligen blev drottning Sonia (?) i Norge så berörd av hans livsöde att hon gav honom ett stipendie så han har pluggat i Norge. Var roligt när han drog igång på norska helt plötsligt, haha.

Efter x antal flaskor vin av den högre prisklassen bar det vidare till nattklubb för att dansa bort alla vinkalorier.
Tack Mr Mark Wang för en trevlig kväll!

Jag kan meddela att jag i princip inte har någon röst kvar för tillfället, alltid härligt att ta i för livet men ändå inte få ut många rena toner och jag hoppas att den väljer att komma tillbaka imorgon. Svårt att prata kinesiska när man inte kan prata, bokstavligt.

Imorgon vet jag att Matilda, Emil, Kim, Frodo, Henrik, Mangan, Louise och möjligtvis Ag ska ha påskknytis och jag är fruktansvärt avis. Dels på påskmaten som ska ätas och framförallt på sällskapet. Jag undrar om de kommer att prata om mig hela kvällen, förväntar mig det! Apropå mat har jag nu gått in i ett äta-godis-istället-för-mat-mode och har svårt att ta mig ur det. Socker och socker smakar i princip likadant var på jorden man befinner sig och tycker man inte om maten får man äta godis, eller? Har för mig att det var så det funkade!

Om en vecka kommer jag inte kunna sova för då ska jag hämta Henrik på flygplatsen på morgonen, wiiiiiiiiiiiiiiie!

- A

Kommentarer


Kommentera inlägget här: