annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Jävla Kinajävel

Kategori: Allmänt

Åkte från uni halv åtta för att besöka det nya kontoret (som jag btw fick instruktioner till typ 11 igår kväll..). Jag måste ändå säga att jag är ganska imponerad av mig själv för återigen lyckades jag ta två olika tunnelbanor och klara av att ta mig till rätt ställe, endast 10 minuter sen. Det var trixigt kan jag lova men tack vare mina små små små kinesiskaskills lyckades jag fråga mig till rätt plats, framsteg framsteg! Efter 1,5h resande, inklämd mellan 100tals kineser med dåliga andedräkter på buss och tunnelbana, kom jag fram till det nya kontoret och förväntade mig lite jobb.

- Qingwen, Ewerly zai nar? (May I ask, Where is Ewerly?)
- Ewerly bu zai! (Ewerly is not here)

NEHE???? Var fan är hon dååååååååååååååå? Skulle träffa en Ewerly på kontoret som jag skulle jobba med idag men hon var ju tydligen inte där. Fick sätta mig ner och vänta, dvs ödsla ytterligare tid som jag inte har och tillslut ringde Ms Ewerly och sa att Förlåt men hon var visst sjuk idag. Med andra ord fick jag ta mitt pick och pack och åka tillbaka. Sitter på The bridge nu och ska plugga kinesiska. Istället för att ha kunnat plugga mellan 8 och 11 som klockan är nu har jag alltså rest över halva Beijing för att hämta beskedet att Ewerly är lite jävla snorig. Och inget förberett heller som jag kunde ta mig för.. Hyfsat tröttsamt!

Men men, nu ska jag äta en amerikansk breakfast med pannkakor och scrambled eggs och sen kör jag stenhårt med kinesiska hela dagen. Johanna dyker nog upp om en stund också, mysigt! Solsken och varmt är det också idag, alltid ngt som kan få mig på bättre humör!

Hoppas att Sveriges morgon har varit lugnare och bättre än min och att ni också har vackert väder!

Kram Xin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: