annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

The bridge

Kategori: Allmänt

Har varit en lugn och härlig pluggardag på mitt nya favoritställe i Beijing. Vi har äntligen hittat en normalt café med riktigt kaffe, god carbonara och trevlig personal, The bridge!

Vaknade 11.30, oj vilken sjusovare. Nja, inte direkt. Var ute på galej igår och dansade till kl5 på morgonen, då gick vi till standardbaren Lush och käkade 20 kuai:s hamburgare. Kom inte i säng förrän runt halv 7 så att vakna halv 12 tycker jag ändå är rätt bra.. Kul som fan hade vi iallafall! Jag, Rachael och Karen tog bussen till The bridge och satt där och pluggade kinesiska. Vi har midterm-test på tisdag (Herrejävlar vad fort tiden går) och jag vill göra bra ifrån mig. Blev så glad igår när jag och Harrie åkte taxi och jag förstod nästan allt som hon och taxichauffören pratade om på kinesiska. Snart är det jag som håller långa diskussioner med chaffisarna, yey!

Efter att ha suttit och pluggat, käkat, fikat och haft det allmänt mysigt på The bridge hela dagen tog jag mitt pick och pack på en långpromenad hem till PKU, härligt. Nu måste jag försöka ta reda på var mitt internships andra kontor ligger för jag ska befinna mig där 09.00 imorgon för lite accounting, ska bli spännande!


-An Xin

19 dagar kvar... <3

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vad snabb du är på att lära dig kinesiska så du förstår ett helt samtal. Trodde det var väldigt svårt. Duktig du är!

    2012-03-11 | 18:19:10

Kommentera inlägget här: