annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Blandade känslor

Kategori: Allmänt

Befinner mig i Dali i södra China och kan äntligen komma in på min blogg utan vpn. China valde att censurera den för några dagar för de tyckte att jag skrev så mycket opassande propaganda men tydligen är det ok nu. Bara jag sköter mig..

Det är mindre än en vecka kvar i China och det är mycket blandade känslor för tillfället. En del av mig skriker av hemlängtan och kan knappt vänta tills jag får krama mina fantastiska där hemma. En annan del av mig har ångest över att lämna det här underbara landet som har gett mig så himla mycket. Jag har verkligen blivit kär i China!

Vi har bott på världens mysigaste hotell och haft det fantastiskt bra under study tripen och den ena staden är mysigare än den andra. Ikväll har jag och 6 grabbar suttit på "Bad monkey" och rökt hookah. Så härligt! Förstår inte riktigt hur jag ska kunna komma hem och sätta igång att jobba, det kommer att bli konstigt. Blir förmodligen ganska skönt att få lite rutiner dock! Jag fick mail av Li laoshi idag och jag skrev 97 av 100 på kinesiska testet,  bäst i klassen:) Måste säga att jag är fantastiskt nöjd med det och Li laoshi sa att jag har stor potential att bli grym på kinesiska bara jag hänger i. Så tjata på mig i sommar, jag har med volume 2 hem och ska plugga själv men behöver nog lite på-pushning då och då.

Imorgon ska vi åka på en river cruise och jag tänker ta på mig en tunn sommarklänning och hoppas på lite bränna. Är supervarmt här och känns som att jag är vid medelhavet någonstans, härligt! Jobba på värmen i Sverige, jag vill ha sooooooooooooooommar när jag kommer hem.

Vi ses snart wo de pengyou!
Jag slänger upp lite bilder från fantastiska Lijiang.

-An Xin


Kommentarer

  • Maria säger:

    Stuuuuuuud! Skoja bara ;) vad gryyyyyym du är menar jag :) vilka fina bilder. Vilken mysig liten gata och sånt där typiskt Kinahus.

    2012-05-07 | 21:09:59
  • Matilda säger:

    Det spelar ingen roll om du trivs där! FÖR VI MÅSTE FÅ EN DOS AV ANNA här hemma med.. ;) Vi längtar efter dig! Jag lovar att koka lite ris och steka lite chicken åt dig när du kommer hem, om du saknar det allt för mkt. Men NU får du allt komma hem!

    2012-05-08 | 09:27:18
  • Kusin Emma säger:

    Nu är du snart hemma annapanna! Bjuder in dej på fika i min lilla, lilla, lilla lägenhet när du är hemma :) kramar

    2012-05-08 | 12:19:17
    Bloggadress: http://www.emcast.devote.se

Kommentera inlägget här: