annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

FYI: Idag kommer jag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

Kategori: Allmänt

Herregud vad det pirrar i magen idag! Jag sitter i ett dorm på Beida, på golvet står det två, till bredden fyllda resväskor + en rygga, nyduschad, nypedikyrad, en jianbing i handen (favoritmaten) och ett fantastiskt humör. Kan knappt vänta tills jag får krama om mamma och pappa och Henrik på flygplatsen, mina fina bästa! Blir nästan lite tårögd bara jag tänker på det, haha jag är så lättrörd.

I väskorna ligger det presenter och kinesiskaböcker och en hel drös med smutstvätt, allt luktar China. Det bästa är dock mitt certifikat som jag mottog igår, numera stolt innehavare av ett Peking university-stämplat diplom.
Om en timma tar jag och Nelson en taxi till världens näst största airport terminal och åker HEM. Till Sverige. Till min familj. Till alla mina fina vänner. Till Silver. Till verkligheten.

TACK China för the time of my life, jag älskar dig! Den här terminen har varit värd vartenda öre, varenda kuai, vartenda jobbigt jävla papper som skulle fyllas i, varenda tår, varenda sekund av China-as-a-developing-country-moment, varje inandad smogpartikel. 

Jag säger inte hejdå, jag säger på återseende. Förhoppningsvis snart, jag kommer sakna China varje dag i Sverige. Men Nu, nu vill jag hem!

-An Xin

Kommentarer

  • Carina Johansson säger:

    FINNS INGEN SOM KAN UTTRYCKA KÄNSLOR SÅ BRA SOM DU!!!!!!!!!!!!!!

    2012-05-15 | 08:05:40

Kommentera inlägget här: