annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Update from Chinatrip

Kategori: Allmänt

Befinner mig i ett hotellrum i Chengdu, huvudstad i Sichuan province. Idag har vi besökt Panda research center och jag trodde jag skulle dö så gulliga var pandorna. Tänk på något jävligt gulligt och dubbla det 1000 ggr så har du en jättepanda. Vi såg både vuxna och barn på supernära avstånd och de var helt fantastiska. Så sjukt gulliga och ulliga och burriga! Och allt de gjorde var att sitta eller ligga och äta bambu. Det var faktiskt allt de gjorde. Någon hängde och sov i ett träd och några små ungar dolade runt men de flesta bara låg och satt och åt en massa. Och det var helt fanastiskt! Jag fick dock ännu mer djurabstinens och kan knappt vänta tills jag får komma hem och gosa runt med katter och hästar. Jag kommer förmodligen krama Måns lite för hårt men det får han helt enkel gå med på.

Sichuan province är känt för sin starka mat och jag intygar, det är fruktansvärt starkt! Vi har suttit och svettats och tårarna bara rinner. Mamma, du hade inte fixat en enda tugga är jag rädd. Jag har vant mig vid hyfsat stark mat eftersom det mesta här är väldigt starkt men detta slog alla rekord. Ganska roligt dock tycker jag. Kanske har bränt sönder varenda smaklök och tycker att allt hemma inte smakar någonting när jag kommer hem.

Igår besökte vi the Giant Buddha. Det var också riktigt häftigt! Man kan liksom inte riktigt fatta hur stor han var och det gick inte att ta kort på det för han sitter på kanten av ett berg och nedanför är det vatten. Jag fick ta några kort på huvudet och några på kroppen. Har en bild på huvudet här nedan, titta på människorna som står bredvid och försök förstå storleken på bjässen. Fränt China!

Imorgon flyger vi vidare till Lijiang och ska bland annat besöka Snow mountain. Vi flyger 10.30 imorgon, vilket innebär att vi checkar ut 07.30. Med andra ord blir det en tidig kväll med bland annat lite final paper writing. Jag ska även ta en boxningsmatch med Rachael ang AC eller inte AC. Hon svettas och jag fryser ihjäl på nätterna. Inatt stängde jag av AC:n, hon var svinvarm (är mellan 25 och 30 grader ute) och jag hade fleece och var nästan lite kall ändå. Utnämner härmed inomhus-AC till en av världens jobbigaste uppfinningar, tätt efter surroundljud till teven.

Hoppas att allt är bra därhemma!

-An Xin

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Surroundljud är en fantastisk uppfinning. Bra, då var det klart. Inget avundsjuk alls på den resan du gör nu. Sjukt stor buddha, fräckt! Love you!

    2012-05-02 | 16:03:49
  • Carina Johansson säger:

    Du har rätt!! Svårt att föreställa sej hur stort det är. Men pandorna kan jag LÄTT föreställa mej hur gulliga de är!!! Jag måste dit!!!

    2012-05-02 | 22:14:27
  • Kusin Emma säger:

    2012-05-04 | 09:06:36
    Bloggadress: http://www.emcast.devote.se
  • Kusin Emma säger:

    Hej Annapanna! Såg din kommentar på min blogg, kul att du läser! :)

    Hoppas du har det helt awesome där borta i Pandaland, verkar ashäftigt med alla terrakottasoldater, något jag måste se innan jag dör! Kram

    2012-05-04 | 09:10:00
    Bloggadress: http://www.emcast.devote.se

Kommentera inlägget här: