annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

1 månad i LA

Kategori: Allmänt

Idag är det Fredag! Det tycker många är väldigt skönt men för mig spelar det liksom inte så stor roll för alla dagar i veckan är goa i mitt liv. Skönt iallafall för er som har det lite jobbigare i livet än vad jag har.
 
Utöver att det är fredag så är det även en månad sen som jag kom till Los Angeles. Jag får nästan lite panik på det för det innebär att det bara är 8 månader kvar. 8 månader kvar i USA, 8 månader kvar av studentlivet, 8 månader kvar tills jag blir vuxen då eller?! Nej, jag kommer aldrig bli vuxen, det är jag för liten för. 
 
 
Jag tror jag behöver skaffa mig en hobby. Man kan ju liksom inte sola hela dagarna när man inte har något annat för sig, eller kan man det kanske?! Jag vet inte.. Eftersom jag har jobbat på underbara Oxen de senaste åren samtidigt som jag har pluggat känns det som att det blir väldigt mycket tid över här. Synd att man inte får jobba när man har studentvisum. Dumma dumma USA. Men jag får lära mig att njuta av att inte ha ett fullspäckat schema. Känns dock lite onödigt när jag vet att det står 3 hästar på Sjötorps gård som behöver motioneras men jag kan ju inte åka fram och tillbaka titt som tätt för att fylla ut mina luckor. Det blir väldigt dyrt och jetlaggigt. 
 
 
Kom förresten på igår att jag saknar Pellajävel. Hon är så jobbig och intensiv, gulligagulligagulligakatt. Bjuder på en rolig bild på henne som jag tog innan jag åkte, lilla skitunge.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: