annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Chinese IHRM

Kategori: Allmänt

Ska jobba på min presentation i IHRM (international human resources management) idag. Den går av stapeln nästa vecka så jag känner att jag behöver komma igång. Som nämnts ska jag presentera China och prata en kvart om allt som har att göra med kinesiska lagar och angelägenheter som rör anställda i China. Hur ser semesterdagarna ut, mammaledighet, lagar och regler om uppsägning, pension, arbetsmiljö, bonusar, övertid, chef-anställdrelationer osv. Det finns en del att trycka in på en kvart men det ordnar jag!
 
Tänkte passa på att slänga in lite av mina egna erfarenheter på ett kinesiskt företag och hur jag upplevde arbetsmiljön där (Civil Aviation Administration China Pioneer Logistics). Har ju hela datorn full med bilder från China också så jag kan hoppa över Google Pics, nice!!!
 
Hur underbara??? Hon längst till vänster var min chef, Jewel Li.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: