annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Glad

Kategori: Allmänt

Ok, många jag-mår-bra-inlägg för tillfället men FY FAN VAD BRA det här känns! Har precis haft sista lektionen för den här veckan. Ytterligare en premiär, denna gången i Global business skills: planning and negotiating strategies. Jag har träffat ännu fler härliga människor från olika nationaliteter, vi adderar Polen och Italien på listan.
 
Den här kursen innefattar ett projekt där man, tillsammans med en annan person, ska presentera hur man gör affärer i ett specifikt land. Mat, beteende, klädsel osv och vilka riktlinjer och seder man bör följa för att göra ett bra intryck. Till exempel China, där man ska dricka sig redlös på 40-procentig sprit och ta med sig dyra gåvor till de som man vill connecta med (ok, överdrift men i stora drag..).
 
Jag tog chansen att lära mig om ett nytt land. Mitt nästa projekt att bita tag i är nämligen Brasilien. Det är dags att börja grotta ner sig där nu för Brazil är det nya China vet ni väl?! Jag ska iaf göra projektet tillsammans med Fabiana, en brasiliansk fullkomlig skönhet som har många års erfarenhet av brasilianska förhandlingar då hennes pappa har gjort det hela hennes liv, i hennes närhet. Det ska bli sjukt spännande att se hur de gör där. Dessutom har resten av klassen andra länder så när kursen är över kan jag vett och etikett över hela jordklotet, lyrisk!!!!
 
Nu sitter jag på Starbucks i Westwood (som för övrigt är öppet 24-7, hur gött?) och väntar på Kim och Jakob. De slutar om 20 minuter och sen ska vi till O'haras och fira att det är torsdag. Varje dag ska firas på sitt sätt! 
 
 
- Happyface

Kommentarer

  • kerstin o Kjell Bengtsson säger:

    Kram från moster Kerstin

    2013-04-05 | 19:25:42

Kommentera inlägget här: