annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

känslor

Kategori: Allmänt

Första veckan i april är slut. En konstig vecka med många känslor. Skolstart. Nya bekantskaper. Mormor.
 
Jag har nog inte riktigt förstått att hon dog i början på veckan. Kanske inte fattar det förrän jag kommer hem. Jag gillade ju de där besöken på Mariegärde. En fika på cafet, där det alltid händer något roligt. En promenad med mamma och mormor i solen på sommaren. Sitta och vänta medan mamma fixar mormors frisyr på hennes rum. Välja ut någon fin hatt och scarf som mormor kunde ha på sig när vi skulle gå ut. Det var mysigt. Nu får någon annan ta hennes plats däruppe på översta våningen i huset. För Mormor har flyttat ännu högre upp.
 
Mamma sa alltid att min mormor ville bli en sädesärla i nästa liv, jag hoppas att hon flyger förbi Sjötorps gård ibland. 
<3
 
 

Kommentarer

  • EJJIK säger:

    Vår lilla mormor<3

    2013-04-08 | 20:42:08
  • kerstin o Kjell Bengtsson säger:

    Anna med sina vackra o fina tankar - kram Kerstin

    2013-04-11 | 19:34:58
  • Inger o L-G Roslund säger:

    Vilka fin ord om mormor Anna. Vi saknar henne alla fattar inte heller att vår älskade mamma/mormor/svärmor är borta.
    Lars-Gunnar o jag önskar dig verkligen lycka till i USA och hoppas allt går bra för dig med skola, plugg mm
    speciellt boendet hoppas vi ordnar sig till det bästa
    Kramis Inger o L-G

    2013-04-14 | 14:38:02

Kommentera inlägget här: