annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Lilla mormor <3

Kategori: Allmänt

Idag, eller inatt för mig, somnade min fina mormor in. Jag tror att det var skönt för henne att ta ett sista andetag och från och med nu bevaka oss uppifrån istället. Lilla mormor, hon har varit sjuk länge, väldigt länge. Men det gör ju inte det hela lättare för någon av oss. Min fina mormor. När hon var ung såg hon ut som en filmstjärna, sjukt vacker. Lång och smal. Sval. Hon var så fin, ända in i det sista. Åldrades med värdighet, tänk om den genen passades vidare till mig, jag hoppas! 
 
Jag känner mig lite ensam i Los Angeles idag för jag vet att familjen därhemma var hos henne och tog adjö på morgonen och jag kunde inte göra det. Men det kan inte hjälpas och jag var hos hennes strax innan jag åkte så det känns okej ändå.
 
Jag tänker på min familj idag och avståndet blev plötsligt större än vad det har känts innan. Men jag mår bra. Och jag vet att mormor också gör det. 
 
<3
 
 
 
 

Kommentarer

  • Carina Johansson säger:

    Goa lilla Anna. Vill gärna skriva några ord,men jag bara gråter när jag läser dina varma rader om mormor. Hon finns i våra hjärtan,och det är bäst du sköter dej,för hon bevakar dej från himlen nu. Puss puss

    2013-04-02 | 10:11:02
  • matilda säger:

    Vi tänker alla lite extra på dig och din mormor idag.<3 En stor jävla kram till dig.

    2013-04-02 | 19:19:27
  • kerstin o Kjell Bengtsson säger:

    Lilla Anna, vad Du har fina tankar, Du ska veta att Vi tänkte på Dig igår också för det var så fint hos mormor fast väldigt jobbigt. Vi saknar henne allihop.
    Tack för Dina fina ord.
    Kram moster Kerstin

    2013-04-02 | 20:45:31

Kommentera inlägget här: