annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Malibu

Kategori: Allmänt

Idag har jag hunnit med väldigt mycket saker. Jag började dagen med att tvätta för första gången på 3,5 veckor. Det var gött att få det gjort. Dock måste man ju hålla på och samla quarters för det så det slutade med att jag tvättade en tvätt i tvättmaskinen och två tvättar i handfatet. Ghanaflashback. Efter tvätten åkte jag till UCLA för att införskaffa böcker för terminen. Det gick mindre bra. Jag skulle ha tre men det slutade med att jag köpte en. Den ena hade de inte och den andra kostade nästan 250 jävla dollar. VA? Är det ett skämt? Jag ska använda den i 10 veckor liksom. Jag ska se om jag kan få tag på en begagnad istället. 
 
Vid 13.30 kom Julie, en amerikansk tjej från Fort Lauderdale i Florida som bor i LA, och hämtade upp mig och vi stack till Malibu. Hon jobbar på Quiksilver där och vi kikade runt en sväng i ett litet outdoor-shoppingcenter. Tydligen är det där alla kändisar hänger, såg dock ingen den här gången. Vi käkade på Chipotle och sen gick vi på Malibu pier, härligt. Massor av folk som surfade trots att det inte var jättebra väder. Kul att kolla på, jag ska minsann lära mig i sommar!
 
Efter Malibu åkte vi till Montana och köpte frozen yoghurt från ett sånt ställe där man själv mixar och blandar med smaker och topping, SÅ GÖTT! Sveriges motsvarighet till Per Morberg satt därinne också så jag kände mig som hemma. Sur för att Fyran inte får sända Sveriges mästerkock via webben i USA för jag följde ju det innan jag åkte. Men vissa saker får man klara sig utan, även i Kalifornien.
 
- AJ
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: