annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Strömavbrott och inbrott

Kategori: Allmänt

Kimmi, Math och Fiffi ringde på skype, helt underbart! Det dumma var att någon bestämde att det skulle bli strömavbrott när vi hade pratat cirka 5 minuter så internet hos mig la av. Och de som känner mig och mina vänner vet att vi behöver prata mer än 5 minuter, betydligt mer. Speciellt nu när vi inte har kunnat ventilera på länge, det finns MYCKET att säga. Många ord går åt. Men men, det blir ju fler gånger. Strömmen har precis kommit igång igen iallafall, jag tog en lång powerwalk vid beachen istället medan jag väntade. Fantastiskt väder här idag, strålande sol och varmt. Jag hade korta shorts och linne och jajamän, brännan bättrades på ytterligare. Jajamän.
 
När jag kom hem från peven (powerwalken) och skulle gå in var det låst. Vi har två lås och det är endast det ena som ska vara låst för det trycker man in en kod till så ingen behöver ha nyckel. Väldigt smidigt. Men nu var det alltså något stolpskott som hade låst det undre låset också och det är lika med: omöjligt för mig att komma in. Hyfsat störande. Jag hade ingen mobil med mig heller och jag hade inga pengar plus att min hals höll på att lägga av pga törst efter min träning.
 
Men, som den lilla problemlösare jag är så fixade jag situationen genom att helt enkelt göra inbrott i min egen lägenhet. Jag monterade, efter många blickar över axeln, ner myggnätet på köksfönstret, tog av mig skorna och hoppade in. Det är ganska högt och litet bör tilläggas och jag är glad att min vikt ännu inte har nått Walmart-genomsnittet. Jag landade i princip i diskhon, sedan fick jag gå runt och montera tillbaka nätet. (Denna incidens gör att jag ifrågasätter säkerheten på lägenheten, jag är ingen inbrottsexpert direkt och tog mig in, utan några värre oljud, på ca 1,5 minuter). Bilder på min situation finnes nedan.
 
Nu sitter jag här och väntar på att polisen ska knacka på dörren för att någon har sett mitt lilla intrång och kallat på hjälp.
 
- Tjuv

Kommentarer

  • EJJIK säger:

    Hahaha! Skaplig ful syn när du häver dig in förmodligen :P

    2013-04-03 | 18:14:04

Kommentera inlägget här: