annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Midnight

Kategori: Allmänt

Klockan är 23.51 och jag läser bloggar. Jag bestämde ju innan jag flyttade till LA att jag skulle sluta läsa bloggar och lägga den tiden på att läsa nyheter istället. Problemet ligger i att det är roligare att läsa bloggar plus att det är väldigt avkopplande för man behöver liksom inte tänka. Man fyller hjärnan med information om smink, kläder, resor, träning, killar, drama, botoxinjektioner och stureplansincidenter. Väldigt oansträngande (och väldigt intellektdödande..).
 
När ska jag sluta klicka in på svenska brudars fullkomligt onödiga websiter där de delar med sig av vilken sallad de åt till lunch eller hur många kalorier en Bigmac o:co innehåller? JA, VI VET HUR MÅNGA KALORIER EN BIGMAC O:CO INNEHÅLLER VID DET HÄR LAGET EFTERSOM NI ALLTID ALLTID VÄLJER ATT VISA JUST DET, GE OSS KALORIANTALET FÖR EN ANNAN MATRÄTT OM NI NU PROMPT MÅSTE! Typ lite så kan jag känna. Fast ändå läser jag. Och njuter av läsningen. Och min hjärna, som egentligen behöver fyllas med exim-kunskap, blir full av värdelöst vetande istället och det lämnas mindre rum åt saker som skulle kunna gynna min person i framtiden.
 
Way to go! Ibland är det skönt att inte handla smart. Dagen när man sitter med midterm framför sig och endast kan räkna upp hur mycket ett par nya Louboutinskor kostar, hur många ml man bör spruta in i överläppen, hur många tusenlappar en människa kan shoppa för per månad, hur många kalorier man förbränner under en timmas pw, hur många procent rea Nelly har för tillfället (jag trodde att det var mot konsumentverkets regler att ALLTID ha rea) och vilken klinik man ska göra sina tandfasader på, Då känns det plötsligt inte lika hippt med bloggläsning längre. Men fan så underhållande det är!
 
- AJ
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: