annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Fundamentals of international trade

Kategori: Allmänt

Herregud.. Jag var på första klassen av fundamentals for int'l trade igår. Wow... Im up to here (pekar på toppen av mitt huvud) med läsning och catching up framöver. Jag har en bok om import och export + att jag har 8 olika newspapers som jag ska vara uppdaterad på varje dag. Det är Wall street journal, Bloomberg business week, The economist, Financial times, The journal of commerce etc etc etc som jag ska försöka läsa igenom varje dag (blir långa frukostar) för att vara uppdaterad inom the field. Det dumma med online-tidningar är ju att det finns så HIMLA mycket, när man har en fysisk tidning i handen är det ju endast dagens nyheter som gäller. De 100 första gångerna som man läser en tidning på nätet finns det ju miljoners artiklar att gå igenom, pust... 
 
Läraren är en kvinna i sina bästa dagar, verkar underbar. Nackdel: Hon pratar i 180 och när man gör det i 3h straight hinner man med att säga hyfsat mycket... Fullt huvud när jag klev ur klassrummet kan jag säga. Men nu jäklar kööööör vi! Om man följer kursens och uppfyller the goals ska man vara väl föreberedd för att kunna ta ett CGBP-test (certified global business professional) och det vore ju fruktansvärt gött att ha det på cv:t. Det betyder i princip att man förstår grunderna och har koll på omständigheter kring internationella affärer. Ska prata mer med läraren och se vad det kostar att göra testet. Känner jag mig manad i slutet på kursen kanske jag gör ett försök.
 
- A

Kommentarer

  • Carina Johansson säger:

    Så snackar min ambitiösa flicka. Alltid dessa höga mål // stolt mamma

    2013-07-01 | 22:43:07

Kommentera inlägget här: