annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Santa Monica college

Kategori: Allmänt

Hörde ni om Santa Monica college?! Att det var en skjutning där häromdagen och att 7 personer dog (inkl gärningsmannen). Han dödade sin pappa och bror, brände ner huset med dem inuti och gick sen bärsärk med ett halvautomatiskt gevär ute på gatan. Sköt mot bilar, bussar och fotgängare. Slutligen gick han till SMC och sköt där. Polisen lyckades ta honom i skolans bibliotek där de sköt honom till döds. Då hade dock redan hunnit döda och skada flera stycken. SMC ligger ca 20 minuter från mig.
 
Det är tredje gången sen jag kom hit som det är uppståndelse på SMC. Första gången var det ett bombhot, andra gången varnade de för att någon skulle skjuta där och nu, tredje gången, så hände det på riktigt. Sjukt läskigt och ibland när jag går ute på gatan tänker jag att det ska komma någon idiot och skjuta runt sig. Är glad att jag går på UCLA eftersom det verkar hända alldeles för mycket otäckheter på SMC men man kan ju inte mer än undra om det bara är en tidsfråga innan det händer något på mitt campus. Huga!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: