annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Chase

Kategori: Allmänt

Idag har jag öppnat ett amerikanskt bankkonto. Snacka om service, lite skillnad på kundbemötande från Swedbank Mariestad vill jag säga. (Obs, inget fel på den servicen men idag blev jag bemött som en prinsessa).
 
Jag har nu min egen personliga bankman, Julio och han hjälpte mig med allt som behövdes. Vi fixade ett VISAkort, ett konto som är kopplat till kortet och även ett sparkonto så jag slipper avgifter för att föra över småsummor från mitt svenska konto. Sen följde han mig till kassan och talade om för kvinnan där exakt vad hon skulle göra för att hjälpa mig att överföra pengar från Swedbank till Chase, jag behövde inte ens öppna käften.
 
Julio hjälpte mig till och med att kolla upp var närmsta FedEx kontor var och han ringde även dit för att kolla vad de tog betalt för att scanna in papper och placera dem på ett usb. Denna tjänst behövde jag för att maila in mina applicationpapper odyl för den nya lägenheten, det hade således NOLL att göra med banken. Fantastiskt! Dessutom kom kontorets chief himself in och tog i hand med mig och talade om att jag fick ringa när som helst och fråga om var som helst. Prinsessa. 
 
Jag fick en klubba också innan jag gick. 
 
- Nöjd

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Du är en prinsessa helt enkelt!

    2013-03-28 | 08:12:56
  • Mia säger:

    Fantastiskt :) ja det är lite skillnad på USA o Sverige när det kommer till service. "money money makes it funny" as we say in sweden. Sen gillar dem unga svenska tjejer oxå ;) kram på dig

    2013-03-29 | 11:20:41

Kommentera inlägget här: