annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Dagens irri-lista

Kategori: Allmänt

Här följer en lista på diverse irritationmoment som har uppstått i mitt liv denna skärtorsdag. (Obs, irritationmomenten består till största delen av olika sorters människor)
 
Om man tänker klaga på att jag klagar föreslår jag att man utsätter sig för dessa prövningar och sedan läser listan en gång till. 
 
1. Människor som sjunger högt för sig själva bland folk. Location spelar ingen roll, är du ensam i en stor folkmassa och inte arbetar som trubadur eller artist, håll käften. (givetvis får dessa undantagsyrken INTE dispens när de inte är i tjänst)
2. Människor som är totalt okända för mig som kommenterar att min utväxt syns. Titta på ditt eget fula jävla hår då, svin.
3. Människor som envisas med att stå lite för nära trots att det finns plats längre bort.
4. Människor som inte tvättar sig ordentligt och envisas med att stå lite för nära trots att det finns plats längre bort.
5. Människor som kommenterar andra människors utseende, högt i tredje person så att vederbörande hör men inte är tilltalad. Om det är positiva eller negativa kommentarer har INGEN som helst betydelse.
6. Människor som inte fattar vinkar. "Hmm, jag har pratat med denna tjej i en kvart nu och allt hon gör är att humma lite ibland och i bästa fall svara JA eller NEJ, jag fortsätter TJATA HÅL I HUVUDET PÅ HENNE!"
7. Vuxna karlar som ringer sin mamma tre gånger under loppet av en 20 minuters busstur och spelar in EXAKT samma meddelande på telefonsvararen alla gångerna. Ett exempel: "Hi Mum, it's Josh. Im on the bus towards Santa Monica. Can you please call me on my cellphone mummy?! Thank you mum, bye.. from Josh." // Josh 45 år.
8. Människor som bär busskortet på axeln för att visa det för chauffören, med armbågen pekandes uppåt (typ som en polis håller ficklampan). Denna punkt är svår att beskriva i textform men jag kände att den behövde vara med.
9. Människor som har byxorna vid knäna när de sitter i sätet i bussen. Det handlar inte om gammalt hederligt 15årshäng, vi snackar vuxna människor som inte har NÅGON JÄVLA ORDNING.
10. Människor som öppnar upp sig för en random person och berättar hur denne skulle göra om han hade makten i USA. Och nej, I do not agree!
 
Som säkerligen noterats är samtliga punkter tagna från tillfällen då jag har åkt buss. Jag bör här tillägga att jag har åkt buss två gånger idag, ca 20 minuter per tur. Ganska intensiva turer vill säga. Här händer det saker, som polisen i Jönssonligan sa. 
 
- Utsatt svenska

Kommentarer

  • Mange säger:

    Det verkar som att Anna är lite mer svennebanan än väntat.....

    2013-03-29 | 07:23:53
  • Anonym säger:

    Alltså skulle jag aldrig klara en bussresa i LA, skulle aldrig komma av på grund av en snickesnackande random knarkare.. Eller så skulle jag aldrig kma av levande. Var rädd om dig bland alla knäppgökar!

    2013-04-01 | 20:17:42

Kommentera inlägget här: