annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

English test

Kategori: Allmänt

Imorse skrev jag engelskatestet. Det gick på en timma, rätt skönt. Negativt dock är att jag är van att skriva uppsatser under typ 5 timmar så det blev ju inte direkt köttigt..
 
Dagens topic var hur jag skulle göra för att övertyga en ny vän att denne ska börja lära sig mitt modersmål. Ehh, okej. Kul. Jag är svensk för fan. Vi är 9 millioner svenskar. Varför, åh, varför är svenska ett bra språk att lära sig om man inte har tänkt flytta till Sverige?! Tillägger även här att jag satt i ett rum fullt med kineser och fransmän, som alla skulle skriva om samma sak. Vadå orättvist?! Men men, jag ljög ihop några rader iallafall. Man kan inte bli underkänd, det är ju skönt! Vi får hoppas att de går mest på grammatiken och ordvalen, inte smörjan som jag hittade på. 

Kommentarer

  • kerstin o Kjell Bengtsson säger:

    GLAD PÅSK från oss alla - kram Kerstin

    2013-03-29 | 20:27:08

Kommentera inlägget här: