annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Los Angeles

Kategori: Allmänt

Nu är jag framme. ÄNTLIGEN. Ligger på hotellrummet i Los Angeles och käkar dorritos, nära trötthetsdöden är jag men still alive. Har varit en ganska behaglig resa utan några direkta jobbigheter, till skillnad från när jag brukar ge mig ut. Alltid ska det hända något.. Det enda som var lite panikartat var när jag kom till Paris med ett lite sent plan och hade 1,5 h till nästa avgång som blev till 1h. Och Paris... Charles de gaulle, Charles de gaulle, Charles de gaulle, vad håller ni på med? Det är ingen ordning på't. Jag känner spontant att jag hade kunnat styra upp bättre lösningar på deras system om jag fick en timma på mig. Kanske lite överambitiöst men jaa. Men de kanske tycker att det funkar bra att deras resenärer får kuta med resväskorna flygandes för att komma i tid till boarding fast att utgångsläget är strålande, vad vet jag?!
 
Långflyget (12h Paris-LA) gick bra, jag var bara uppe ur mitt säte en gång så nu har jag väl påbörjat någon form av sittsår. Jag har kollat på 2,5 filmer och lite serier. Sovit några få timmar (med vidöppen mun, snyggt..) Vilket jäkla monsterplan då. Gick in över 500 pers och det var 2 våningar hela vägen bak. 3x4x3 säten. MEGA.
Maten var ok. Men säg mig, vem fan drar i sig 1,5 dl äppelmos till efterrätt? Sjukt äcklig idé. 
 
Incheckningen med visum på LAX gick över förväntan, jag fick 2 frågor och de kunde jag svara på. Glad i hågen hämtade jag ut min resväska (som nu är lite mindre rosa och lite mer svart, tragiskt) och sen tog jag en taxi till hotellet. Nu lät det som att den processen var väldigt smidig men det vill jag klargöra att den INTE var. Jag stod i kö 30 gånger á 10000 personer och det var fullkomlig KAOS vid väskuthämtningen. Nu ska jag duscha, sen ska jag sova. Får passa på att koppla av några timmar för imorgon börjar uppstyrningen av det nya livet. 
 
Peace out
Anna
 
ps. jag bjuder på en bild av min hotellsäng, mig vill ni INTE se..

Kommentarer

  • Spänd mage säger:

    CdG är en alla tiders flygplats, allt är uppstyrt och uträknat och planerat så jävla jobbigt, omständigt, tålamodskrävamde och så ologiskt som möjligt ju. Helt perfekt med tanke på hur många miljoner(?) som mellanlandar och byter plan där varje år. Sköna fransoser! Nu ska vi sova här, Tomas Brolin och Siw hälsar iofs att dom tänker va uppe ett par timmar till och förstöra saker. Bara för att det är kul. Skönt att du är framme och allt gått bra iaf, kör hårt imorgon:) / Oves mustasch

    2013-03-16 | 02:32:32
  • Emma säger:

    Hej!
    Härligt att höra att du är framme och att det mesta verkar gått bra! Hoppas att du har det varmt och skönt, här hemma kör vi fortfarande på minusgrader, dock bara -3 idag, alltid något, men ingen ljusning i sikte, långtidsprognosen säger att det ska vara minusgrader i 10 dagar till!! Jag kanske kommer över till dig istället ;) Ha det så bra och lycka till med nya livet!
    Kram Emma

    2013-03-16 | 08:54:14
  • Carina Johansson säger:

    Åh så skönt att höra att du är framme!! Jag va uppe inatt och kollade,tack för sms:et. Pappa besserwisserns kommentar va: ÅH,hon har flygit en 380 airbus!!!!! Hoppas du sovit gott nu. Som du vet tänker vi på dej. Var sekund,var minut,var vecka......

    2013-03-16 | 08:59:48
  • Amanda säger:

    Fan va nice Anna! Kom och tänka på när jag var i LA! Bodde ju i några dagar hos en finsk tjej .. Ja kan ju alltid skicka iväg ett medelande te henne o fråga om hon vet någon somhar ett rum över :)!! / amanda

    2013-03-16 | 13:22:53
  • kerstin o Kjell Bengtsson säger:

    Skönt höra att Du är framme, lycka till med alla dagar Du har framför Dig.
    Ska bli roligt att följa Dig.
    Kram Kerstin o Kjell

    2013-03-16 | 21:33:43

Kommentera inlägget här: