annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Nytt casa

Kategori: Allmänt

Hello blog!
 
Var iväg en sväng på förmiddagen och kollade på en ny lägenhet. Det kändes väldigt bra! Stor lägenhet, precis bredvid skolan, fint område. Om jag flyttar in, vilket jag i princip har bestämt att jag ska, så blir vi 6 brudar i lägenheten, kan ju i princip bli hur jävla bra som helst. Av innehållet i den att döma så bor det tjejer där som är som jag. Det första jag såg i hallen när jag kom in var världens finaste cruiserbike, ROSA. Vi blir 3 tjejer i ett stort rum med eget badrum (dörr till rummet) och walk-in closet, viktigt. Dessutom har vi utsikt över poolen, riktigt fräsch, med grillar och solstolar. Jag får även tillgång till ett gym 24-7 som ligger på samma våning som lägenheten, ca 1 meter från vår dörr, hur gött?! Det finns även en baskethall och en lounge med biljardbord. Känns som att detta ställe är mitt. Hela lägenheten har ett tjock, beige heltäckningsmatta, sjukt amerikanskt. Men det var väldigt fint och vi har en stor widescreen i köket. 
 
Positivt: Allt som står över (ganska mkt vill säga)
 
Negativt: Den kostar ca 140 dollar mer i månaden, jag måste åka buss ca 30 min till stranden, många tjejer=mkt drama, jag får bara bo där tills august, sen måste jag byta. 
 
Försvar mot det negativa: För de 140 dollarna får jag större lägenhet och massor av extratillbehör (såsom en pool och ett gym). Jag kommer (bör) förmodligen spendera mer tid i skolan än på beachen och således är det bättre att få ta bussen till beachen än till skolan. Jag är ganska tolerant och brukar inte vara så dramatisk gällande städning etc utan klarar av det mesta --> jag kan förhoppningsvis tackla de flesta krigsförklaringar som eventuellt uppstår. Slutligen så har jag ju inga möbler utan endast kläder och lite (mycket) produkter att flytta på så en flytt i augusti gör ju inte så mycket. Dessutom har jag lång tid på mig att hitta ett nytt ställe då. 
 
Ja, jag flyttar! Jag har övertygat mig själv. Blir lite pinigt att tala om för min landlord att jag redan vill flytta men det är ju en övergående pinsamhet så att säga. De får skylla sig själva, jävla handduksvikare..
 
- AJ
 
Bild på poolen (som förmodligen kommer vara rätt behövlig framåt sommaren..)
 
 

Kommentarer

  • Carina Johansson säger:

    Vet att du redan bestämt dej. Tycker också att du ska flytta det vet du redan,men Hu vad dyrt sett att bo,tur att du räknat med det

    2013-03-26 | 07:08:39
  • Evelina säger:

    Du kommer inte ångra dig om du flyttar dit! Verkar hur bra som helst :)

    2013-03-26 | 09:02:37
  • kerstin o Kjell Bengtsson säger:

    Hej, Du vet säkert bäst själv, låter toppen, är lite avdunsjuk på Dig.
    Kram från moster Kerstin

    2013-03-26 | 16:55:02
  • Poolguy säger:

    Ta den för HELVETEEEEEEEEE!

    2013-03-27 | 21:26:36

Kommentera inlägget här: