annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Party

Kategori: Allmänt

Igår tog jag bussen till ett hostel i Korea town. Där väntade 4 lyrstagrabbar som är på roadtrip och vi körde en night out i hollywood. Sjukt kul hade jag, tror att grabbarna också är nöjda med kvällen. De var mindre pigga imorse så att säga.. Vi intog 3 olika nattklubbar, inga jättehitklubbar men det var skoj ändå. Man måste ju testa sig fram. Roligast var dock taxiresan dit, av olika anledningar:)
 
När jag kom hem på förmiddagen idag tog jag på mig joggingskor och drog ner mot beachen. Jättefint väder i LA idag och det var mycket folk att titta på därnere, härligt!
 
Imorgon ska jag iväg och kolla på en ny lägenhet. Trivs inte sådär jättebra i denna. Det bor ju två syskon i det ena rummet, vars mamma äger lägenheten och jag får inte ha mina grejer ifred. Min handduk som jag hänger upp på toaletten när jag har duschat blir ihopvikt när den torkat, mina produkter som jag använder i badrummet och ställer på handfatet ställs in i skåp och läggs i lådor. Garderobsdörrar stängs, mat flyttas runt i kylen (fast att jag och Lena har en egen kyl som de inte använder) osv osv. Det känns som att vi bor på något barnhem eller nåt och jag förväntade mig nästan en utfrågning av var jag hade varit när jag kom hem i förmiddags. Den nivån liksom.. Dessutom ska det ju flytta in en tredje brud i vårt rum snart och jag tycker att det blir för trångt med tre pers i detta rum. Jag har mycket grejer och jag tänker inte banta på dem. Den nya lägenheten som jag ska titta på skulle jag isåfall dela med tre tjejer. Den ligger precis bredvid UCLA, alltså i Westwood. Kostar lite mer i hyra och ligger längre från stranden MEN jag skulle inte behöva åka buss till uni och dessutom är det närmare till allt annat. Lägenheten ligger dessutom i ett komplex så man får tillgång till pool, gym, grill, biljardbord, basketplan osv. Men sen gillar jag ju Santa Monica också och det är sjukt gött att kunna ta en promenad till havet i tid och otid.
 
Får se hur det känns imorgon, jag måste ju inte byta om jag inte vill. Åsikter???
 
- Bakis
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: