annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

UCLA

Kategori: Allmänt

 
Idag har varit en tuff dag.. Har lagt ner kropp och själ (bokstavligt ang kropp, har gått 1000 mil) på att hitta boende utan vidare resultat. Känner en lätt (läs grov) stress över detta. Har bokat ett rum på ett annat hotell för en extra natt så nu har jag iaf hotell tom tisdag. Var en dum ide att anlända på en fredageftermiddag kan jag konstatera såhär i efterhand, inget kontor på skolan är ju öppet.
 
Jag vaknade först kl12 på natten (jetlag) men valde att INTE gå upp. När jag väl tilläts att gå upp konstaterade jag att hotellfrukosten var bra, över förväntan. Efter den gick jag till UCLA, tog typ 40 minuter härifrån, tacka vet jag gympadojor. Knallade runt hela campus i hopp om att hitta annonser om boende, hittade typ 5 efter låååångt sökande. Har provat alla dem efter det, no success. Det måste kännas bra och det har det inte gjort. Så jag drar ut på processen. Skulle träffat en konstnär kl18 för att kika på hennes lgh men efter att ha checkat in hennes website kunde jag konstatera att hon såg VRÅLläskig ut och jag vill inte möta henne i en mörk gränd, än mindre dela sovrum med henne...
 
Jag har, emellan boendeletande, köpt ett amerikansk simkort och har nu ett nytt nummer. Kommer ju inte slänga mitt comviqsimkort men det kommer inte att användas varje dag. Mitt hjärta blöder fortfarande lite efter att jag gett bort min iphone men tiden läker alla sår.. Mitt USAnummer är +1310 382 7601. Jag är dock osäker på om jag kan svara på sms som går till Sverige men prova går ju. Annars finns jag ju på fejjan och på mailen, tillgänglig där via telefonen lika mycket som via telefonnumret, dagens teknik är ju fantastisk!
 
Kan iaf konstatera efter denna halvkassa dag att UCLA campus är fruktansvärt fint, som på en amerikansk collegefilm (kan vara för att de har spelat in flera av dem där..). Så när allt kommer i ordning blir detta nog toppenbra! Nu ska jag tvinga mig själv att vara vaken några timmar till, kl är 17..
 
Var inte oroliga för min bittra underton i inlägget, jag mår bra och jag överlever. 
 
- Kackerlackan
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: