annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Venice beach

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i Venice och dess berömda beach. Det var nice. Väldigt nice. Jag och Lena tog bussen dit, går strax utanför vår lgh direkt till playan, gött. Sen strosade vi runt där en stund och kände lite på vattnet, ritade lite i sanden, käkade en pepperoni-pizzaslice till lunch, american style, kollade lite på turistgrejer osv. Efter lite touristing tog vi en promenad på cykelvägen tillbaka till Santa Monica. Är typ 20 minuters prommis på stranden, helt fantastiskt!
 
Venice var ett trevligt ställe men jag föredrar Santa Monica. V var lite för Chill för min smak med mycket dreads, surfingbrädor och peacemärken. Stod några killar utanför en ihopsnickrad bod i alla regnbågens färger (främst röd, gul grön så att säga..) och ville få in folk i butiken genom att skrika "Weeeeee(d) like to help you". Not my cup of tea. Men stranden återvänder jag gärna till framöver för tanning!
 
Ikväll ska jag möta upp några trevliga Mariestadsgrabbar som är på USA-tour. Ska bli skönt med lite bekanta ansikten. Hoppas bara att de är bra på engelska för jag kan numera endast skriva på svenska, pratar bara americano så att säga. Blir så segt om vi ska behöva skriva sms som kommunikation hela kvällen..
 
- Venicewoman
 

Kommentarer

  • Mary Larsen säger:

    Nu har du blivit en "Beach Bum." Roligt att du trivs!
    Kramar,
    Mary (Favorit mostern)

    2013-03-24 | 01:24:07
  • matilda säger:

    Weeeee(d) like to help you, hahahaha!

    2013-03-28 | 06:54:05

Kommentera inlägget här: