annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Amerika

Kategori: Allmänt

Detta är ett inlägg om några bra och några dåliga saker om Amerika, alla bestämmer själva vad som är positivt och negativt.
 
- På varje toalett (VARJE) finns en krok på dörren där man kan hänga sin väska. Således behöver man inte lägga väskan på golvet och undviker att eventuella otäckheter fastnar på den.
- På UCLA campus ena gata är det alltid massor av organisationer som sitter med plakat och broschyrer. Idag satt det en äldre man med en skylt som löd såhär: WARNING: HOMOSEX IS A GOD DAMN SIN!
Har provat minst 4 olika diskmedel hittills och inget av de tar bort fett på tallrikar och bestick ordentligt. Det finns således alltid en gammal hinna på alla köksgrejer.
- Om man har en dålig dag räcker det med att gå in på närmaste Victoria Secret, ta ett varv och gå ut så är dagen räddad.
- Häromdagen när jag stod och väntade på Fabiana passerade en kvinna mig, hon såg sur ut men när hon gick förbi mig sa hon: I love your shoes. Två minuter senare kom en annan kvinna och när hon passerade mig sa hon: I like your shoes. Amerikaner <3
- Jag skulle köpa kokos på en välsorterad mataffär häromdagen (en välsorterad) och det enda jag kunde hitta var sweetened coconut. Varför å varför adderar vi socker till kokosen innan vi säljer den?! En fråga att ställa sig för kokosleverantören. (eller kokosleverantörerna eftersom varenda paket var sweetened, ärligt talat?!)
- På Tacobell, McDonalds, In 'n' out och dylikt kan man få ett rejält meal för 2,5 $US.
- När man handlar mat sköter kassörskan både inslagning av varorna och nedpackining av dem. Som erfaren kassörska och med en allmänt stressad personlighet slår jag pannan i bordet (efficiency people!), Som hängig, trött, bakfull student tittar jag gladeligt på och tar tacksamt emot varorna i sin färdigpackade form.
- Starbucks i varenda hörn. Coffee frappucino, medium size, non-fat milk & whipped cream
Att slökolla på teve innebär att leta igenom 30 miljoner kanaler (ej överdrift). Detta resulterar i att gångerna jag har slökollat på teve i detta land = 0.
- Det är varmt så när man tränar svettas man ut ca 30 % av sin kroppsvikt. 
- 1 $US = knappt 7 SEK. 1 $US består av 100 cent varav du kan välja på en-centare, fem-centare, tio-centare och tjugofem-centare. Jag kommer snart få börja frakta min plånka på en vagn pga övervikt i den. (Och nej, inte den formen av pengaövervikt där man är allmänt asrik, det handlar om att bära runt på 300 en-centare --> 3 $US = knappt 21 SEK).
- Att förvara en pistol i byrålådan är helt okej men om man blir ertappad med att dricka alkohol på allmän plats är det stor risk att man blir dömd till att gå på 12 AA-meetings. Likaså är det okej att köra bil själv när man är 16 men om man vill gå ut och dansa på nattklubb måste man vara 21.
- Peanutbuttercups, Junior mints, moose tracks, 700 sorters Chocolate chip cookies, Ben&Jerry's för 25 spänn.
- Westwood, Los Angeles, California.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: