annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Brasilian day

Kategori: Allmänt

Idag har jag hängt med Fabiana hela dagen. Vi käkade lunch på favoritsushistället. Så sjukt gott! Jag vill äta där jämt! Som dessert bakade vi brasilianskt godis in my casa. Vi ska bjuda på det på presentationen nästa vecka så vi var tvungna att göra en provomgång. Sjukt lätt dock, kondenserad mjölk blandat med kokos i en gryta, kondenserad mjölk blandat med kakao i en annan gryta --> rulla små bollar av varje grej och tryck ihop. Sen ska de rullas i socker eller kokos. Sött? Ja. Gött? Ja. Fabulösa Fabiana sa att det är vanligt på typ barnkalas och jag är ju lite av ett barn så givetvis uppskattade jag detta. Fast det är inget upp mot barngodis i Sverige (chokladbollar och troll, omöjligt att överdosera).
 
Kvällskurs i Global business skills med Keller. Idag presenterades Tunisien och jag konstaterade att detta lands kultur är raka motsatsen mot Sveriges. Spännande! Skulle jag vilja bo där? Nopp. Skulle jag vilja åka dit? Japp. Frustrationen skulle förmodligen vara hög men det är ju bara nyttigt!
 
Nu är klockan 11.35 pm och jag sitter på Starbucks och pluggar. Vad hände liksom? Jag som inte har kunnat plugga efter 3 pm förut. Nu är det nattplugg som gäller alltså. (Eller ja, plugg och plugg, jag sitter ju här och skriver blogginlägg. Who am I trying to fool?)
 
- AJ

Kommentarer


Kommentera inlägget här: