annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Meal plan

Kategori: Allmänt

De har en grej i USA som kallas för meal plan som alla studenter som bor i dorm måste pröjsa för. Det är helt sjukt för de betalar massor av pengar och får ett kort som går till mängder med restauranger och dining halls på campus och så får de äta hela terminen. Man har x antal swipes på sitt kort och använder det för frukost, lunch och middag. Idag var jag och mina rummisar i en dining hall och käkade, en av deras kompisar lånade ut sitt kort till oss. 
 
Helt sjukt! En stor jäkla sal med allt, ALLT! Bufféer överallt med allt man kan önska sig. Det var bara att gå och ta för sig. Pizza slices, färdiga hamburgare, svinstor salladsbuffe med 100 olika sorters dressing, berg av olika bagels, hinkvis med creme cheese, våfflor, äggröra, bacon, potatisgratäng, frukt, omeletter, fries, miljontals med olika flingor, alla olika sorters läsk i hela världen, I can go on forever! OCH on top of all this, världens dessertbuffe. Pajer, gör-det-själv-mjukglassmaskiner, chokladmousse, kakor, brownies, tårtor, vispgrädde, m&ms, strössel, ALLT. 
 
Amerika blir bara sjukare och sjukare, jag orkar inte, haha. Men riktigt gött var det och allt det här fick jag gratis! Jag fattar ingenting. Måste dit igen snart. Tur dock att jag inte är med i någon meal plan för jag hade liksom ätit desserter och pizza och hamburgare och allt annat onödigt VARJE dag. Studenterna går liksom bara ner dit när det är dags att käka och tar för sig. Mängder med personal som hela tiden ser till att allt är påfyllt. 
 
I LOVE AMERIKA!!!!
 

Kommentarer

  • Carina Johansson säger:

    Förstår varför amerikanare är så fruktansvärt feta. Det äts tydligen en hel del där. Och allt är överdrivet fullproppat med chokladchips o d. Både frukost o mellanmål,för att inte tala om dessert. Vi kanske får MER av Anna när du kommer hem

    2013-05-06 | 08:31:19

Kommentera inlägget här: