annacarina

att älska världens alla hörn -år 2013 spenderas i Los Angeles

Moët

Kategori: Allmänt

Det har hänt några spännande saker idag. Dels har jag ätit kinesisk snabbmat till dinner. Jag käkade på Panda express. Vem kunde tro att jag, som praktiskt taget levde på endast en sorts mat 4 månader i China, faktiskt skulle välja att käka kinesiskt när det fanns andra alternativ?! Although, det är väldigt amerikaniserad kinesmat så det är liksom inte riktigt kinesiskt. Jag åt nudlar och friterade räkor med valnötter, mkt gott faktiskt! Kanske tom gör det igen...
 
Den andra spännande saken som hände var att vi fick champagne på lektionen ikväll. Förra torsdagen var det argentinskt vin, denna onsdag bjöds det på champagne. En del har't bra. Moët var det också! Anledningen till detta var att några gjorde en presentation om LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) och då tog de med en flarra så vi skulle få smaka. Dessutom fick jag prova ett sample av en parfym, inte dumt alls. Jag dricker gärna champagne och får parfym på mina lektioner, det är ju ganska trevligt! 
 
Summa summarum, jag har haft en bra dag med oväntade inslag. Imorgon ska jag och Fabiana plugga tillsammans och börja förbereda för vår presentation om Brasilien och vilka negotiation strategies som de har där. På kvällen blir det utgång i Hollywood, man kan väl inte sitta hemma en torsdag?! :) 
 
- Chinagirl

Kommentarer


Kommentera inlägget här: